Vés al contingut

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

La FEC inicia la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius

L’1 de març passat es va inaugurar la segona edició del seminari de creativitat per a empresaris i directius de la Càtedra de Màrqueting Lluís Bassat de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC). El programa d’aquest any repeteix fórmula en espai i format i, a més, amplia els àmbits professionals dels ponents convidats al món de la cultura, les organitzacions no governamentals i els mitjans de comunicació.

La creativitat com a punt de partida

La creativitat serà, en tot moment, l’eix conductor de les dotze sessions del curs, en què s’abordaran els processos de comunicació empresarial, però també es reflexionarà sobre l’aplicació de la creativitat en altres fases d’un projecte, com poden ser la segmentació del mercat, la innovació del producte o la distribució. Els participants aprendran a entrenar la seva creativitat “per enfocar qüestions des de diferents punts de vista i trobar així solucions satisfactòries a les seves empreses professionals”, va explicar la vicedegana de la FEC, Ana Palomo, durant la presentació del curs.

Aprendre a pensar diferent

Durant la seva intervenció Lluís Bassat va fer un repàs d’aplicació creativa a diversos àmbits al llarg de la seva trajectòria professional i personal. “La creativitat resol problemes de tota mena, no només comunicatius”, va afirmar. I va animar els participants a començar a entrenar la creativitat des de l’inici del seminari, que culminarà amb exercicis pràctics dirigits i avaluats pel mateix Bassat en les darreres sessions del curs. Al llarg de la seva exposició també va assenyalar que “qualsevol producte o procés es pot millorar. Busqueu sempre la manera de millorar les coses. Practiqueu des d’avui, amb coses quotidianes”.

Dissenyar l’estratègia en funció del valor

La primera de les sessions es va centrar en la planificació estratègica de l’empresa. Va anar a càrrec de Dani Batlle, actualment CEO de Svenson Iberia i professional amb més de quaranta anys d’experiència en el sector. Batlle va subratllar el fet que “la creativitat és una palanca d’alt valor en el moment de crear qualsevol empresa” i, per tant, “de construir la marca que distingirà un projecte de la resta”. També va fer èmfasi a pensar molt bé en aquest moment perquè això donarà estabilitat i valor al producte i facilitarà l’estratègia a seguir.

SEIDOR, un exemple de reorganització comunicativa

Així es va expressar també Ivan González, director de Màrqueting i Sostenibilitat de SEIDOR i ponent convidat de la primera sessió del seminari. “A SEIDOR hem connectat la proposta de valor de l’empresa al cos de la companyia. Considerem que l’estratègia de màrqueting ha de beure de l’estratègia de sostenibilitat i per això tot s’ha unit en un mateix departament”, va assenyalar, i va afegir més endavant: “Vam passar un any i mig molt intens per conèixer a fons quina era la nostra essència i quina havia de ser la nostra estratègia d’acció”. González va coincidir amb Batlle en la importància de donar-se temps per pensar a fons el pla a seguir.

En les pròximes sessions s’abordarà la creativitat en la investigació de mercats, en el màrqueting mix i en la planificació de mitjans de comunicació tradicionals i digitals, l’estratègia de xarxes socials o la relació entre agència i client. Entre els ponents convidats es preveu la participació de José María Vilas (Unilever), Bettina Farreras (Together), Octavi Tarrés (FC Barcelona), Conrad Llorens (Summa), Valentí Oviedo (Gran Teatre del Liceu) o Rosa Romà (CCMA), entre d’altres.

Share in social networks:

Notícies

Josep Eladi Baños, president de la Xarxa Vives

La Xarxa Vives reivindica la llengua catalana com a valor estratègic en la formació de professionals qualificats

El Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats, format pels 22 rectors i rectores membres, s’ha reunit avui a l’Abadia de Montserrat en un acte emblemàtic que coincideix amb la commemoració del mil·lenari del monestir. En aquest marc, la institució ha fet pública la Declaració...

II Olimpíades Catalanes del Grau de Nutrició Humana i Dietètica  a la FCSB

La UVic-UCC acull les II Olimpíades Catalanes del Grau en Nutrició Humana i Dietètica amb motiu del 25è aniversari del grau

Aquest divendres la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar ha acollit les II Olimpíades Catalanes del Grau en Nutrició Humana i Dietètica, una competició acadèmica que ha reunit  estudiants de tercer i quart curs de les cinc universitats catalanes que imparteixen aquest...

Sessió de la Doctoral Training Week 2025

La UVic-UCC és la universitat catalana amb un major nombre de doctorats industrials concedits en proporció al nombre total de doctorands

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) és la universitat catalana que té un major nombre de doctorats industrials concedits respecte al seu total d’estudiants de doctorat, segons dades oficials del curs 2023-2024. El curs passat, es van atorgar a la UVic-UCC...

Lluc Mir, del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic-UCC. Imatge de la federació catalana de tennis

Lluc Mir, estudiant del grau de Nutrició de la UVic-UCC, guanya el Campionat Català Universitari de Tennis 2025

L’estudiant Lluc Mir del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la UVic-UCC es va imposar en el Campionat Català Universitari de Tennis 2025 davant de Gerard Oltra, estudiant de la Universitat de Barcelona, amb un resultat final de 6–2 i 6–2, disputat entre les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte