Vés al contingut

La Generalitat presenta a la UVic el Màster interuniversitari per a la millora de la formació inicial i permanent dels mestres

La Generalitat presenta a la UVic el Màster interuniversitari per a la millora de la formació inicial i permanent dels mestres

La Generalitat ha presentat avui el Màster interuniversitari en Millora dels ensenyaments d’educació infantil i primària, una formació impartida per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La presentació ha tingut lloc a Vic a càrrec dels consellers d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i dels rectors de la UVic-UCC i la UOC, Jordi Montaña i Josep A. Planell.

El Màster comença de forma pilot amb dues edicions i 50 participants en cadascuna de les edicions. Els mestres participants són docents en actiu de centres educatius de titularitat pública de la Catalunya Central. El principal objectiu del programa és millorar les competències docents i els coneixements dels mestres, i afavorir la innovació educativa per tal que tinguin incidència final en el centre i en els aprenentatges dels alumnes.

El conseller Jordi Baiget ha recordat que es tracta d’una iniciativa conjunta entre Ensenyament i Coneixement “per un dels principals objectius de país: la millora educativa”. En aquest sentit, la consellera Meritxell Ruiz ha destacat que “no som una gota, som rius de docents, administracions i institucions treballant pel canvi i la transformació educatives”. Per la seva banda, el rector Montaña ha destacat que aquest és un màster innovador "que respon als nous requeriments de l'escola, la universitat i la societat", mentre que el rector de la UOC, Josep A. de Planell ha afegit que "estem molt satisfets d'engegar un màster que exemplifica la capacitat de col·laboració que tenim al sistema universitari català".

D’aquesta manera, el Màster defineix les competències dels mestres i els ofereix eines per fer possible el desenvolupament del currículum competencial; i alhora estableix com ha de ser la formació universitària per donar resposta al desenvolupament d’aquestes competències. La millora de les competències dels docents revertirà en la qualitat educativa dels seus propis centres. Així, la consellera Ruiz ha recordat que “la qualitat de l’aula és la qualitat del seus docents”, tal i com esdevé en els sistemes educatius de referència.

Per la seva part, el conseller Baiget ha assegurat que “no n’hi ha prou de formar els mestres per a les escoles que tenim, sinó que és necessari formar els mestres per a les escoles que volem”.

Els àmbits competencials inclosos al programa són, entre altres: competència matemàtica, comunicativa, lingüística i audiovisual, d’autonomia, emocional, social i ciutadana, o artística i cultural. Els participants també hauran de dissenyar i gestionar projectes educatius, fer pràctiques externes i un treball final d’intervenció de millora educativa.

Un màster pioner

Es tracta d'un màster pioner centrat en l'aprenentatge competencial. Es basa en una metodologia globalitzada que concep el mestre com a professional que analitza i reflexiona i s'inspira en l'experiència i pràctiques contrastades d'altres professionals, centres i sistemes educatius. El mestre és, per tant, l’actor principal de la seva formació. Per tot això, s’organitzarà la formació en àmbits competencials en lloc d’assignatures, i l’avaluació es contempla per adquisició de competències i no a través de notes.

Les competències que es pretenen desenvolupar en els mestres són la capacitat d’endegar processos d’aprenentatge basats en els coneixements acadèmics i en les pràctiques educatives; l’impuls i dinamització de la innovació entre els centres i els alumnes, i la organització de la pràctica educativa pròpia per tal d’assolir les competències establertes als currículums. L’objectiu implica no només al mestre participant, sinó al centre al qual pertany, entenent el centre com una escola inclusiva.

El pilot tindrà una durada de dos anys per a cadascuna de les dues edicions, serà semipresencial i es desenvoluparà a través de 60 crèdits. En finalitzar el procés, es preveu la generalització del Màster amb la incorporació de les universitats d’arreu del país que decideixin incorporar-s’hi.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Estudiants del Campus Vic de la UVic-UCC

Nou de cada deu graduats de la UVic treballen tres anys després d’acabar els estudis i vuit de cada deu tenen feina passat mig any

El 83,14 % dels estudiants de la UVic, vuit de cada deu, està treballant abans que es compleixin sis mesos de la finalització dels seus estudis. Les titulacions en què tots els estudiants d’aquest campus de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya...

Investigadors del CERM fent estudi al riu

El X Congrés Ibèric d’Ictiologia, coorganitzat per la UVic-UCC, es farà del 18 al 21 de juny

La Societat Ibèrica d’Ictiologia (SIBIC) i la UVic-UCC coorganitzen el X Congrés Ibèric d’Ictiologia, que durà per títol "Peixos per al futur" i tindrà lloc del 18 al 21 de juny. El 18 de juny es farà una sessió conjunta entre aquest congrés i...

El primer seminari serà amb Cristina Bustillo

La Càtedra TIC Salut Social ofereix tres nous seminaris d’innovació tecnològica en serveis socials i de salut

Després de l’èxit de les primeres sessions informatives en atenció integrada i protecció de dades, ja s’ha obert la inscripció per als tres nous seminaris d’innovació tecnològica en serveis socials i de salut coorganitzats per la Càtedra TIC Salut Social de la Fundació Tic...

Imatge de "La gran pausa"

Els curtmetratges de dos alumnes de Comunicació Audiovisual, seleccionats per al Barcelona Film Fest

Ahir a la tarda al Cinema Verdi de Barcelona es van projectar els curtmetratges La gran pausa i Llibertat, de Màrius Viñas i Jaume Plans, respectivament, estudiants de Comunicació Audiovisual de la UVic-UCC. Les peces es van visionar en el marc de la secció...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte