
La UVic posa en marxa un nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut amb vista al curs vinent
La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) posarà en marxa el curs vinent el nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut, una iniciativa innovadora que proporcionarà als professionals de la salut les eines i els coneixements necessaris per aprofundir en la investigació en salut des d’una perspectiva participativa i integradora.
La recerca participativa, l’atenció integrada i l’atenció centrada en la persona són els pilars fonamentals d’aquest màster, aplicades a tots els cicles vitals, des de la infància fins a la vellesa, amb un enfocament preventiu, de tractament i pal·liatiu. El màster ofereix una visió holística de la salut, i promou la integració de serveis i el treball interdisciplinari.
Fomentar la cocreació del coneixement
La recerca participativa és una metodologia que involucra activament els membres de la comunitat en tot el procés de recerca i els converteix en col·laboradors igualment importants. “D’aquesta manera, es fomenta la cocreació del coneixement i la presa de decisions compartida”, afirma la coordinadora de màster, Mirari Onchandorena, que conclou que “aquesta metodologia és cada vegada més demandada i reconeguda per millorar la rellevància i qualitat de la recerca, per promoure la capacitació i l’empoderament individual com a col·lectiu, i per aconseguir reconeixement en convocatòries nacionals i internacionals dels projectes”.
El màster va dirigit a professionals del camp de ciències de la salut, que tinguin interès en la recerca aplicada en l’àmbit de la salut i en el treball interdisciplinari, com són la infermeria, la fisioteràpia, la teràpia ocupacional, la podologia, la nutrició humana i dietètica, la logopèdia, la psicologia, l’activitat física i les ciències de l’esport, entre d’altres. Per a aquests interessats a adquirir competències en recerca participativa, el màster els ofereix una formació que combina aspectes teòrics i pràctics, aplicats amb metodologies docents innovadores com les classes invertides o flipped classrooms, les simulacions clíniques o els estudis de casos.
Des d’una perspectiva interdisciplinària, els estudiants del màster tindran l’oportunitat d’explorar noves maneres de col·laborar amb la comunitat i participar en els processos de recerca en salut. Aquest màster universitari en Recerca Participativa disposa de 40 places i proporciona els requisits i les competències necessàries per accedir, posteriorment, a un programa de doctorat.
Notícies

Els estanys en bon estat poden contribuir a mitigar els efectes del canvi climàtic
Els estanys són l’hàbitat d’aigua dolça més nombrós de la Terra, ja que suposen aproximadament el 30 % de l’aigua estancada del planeta i acullen fins a un 70 % de les espècies d’aigua dolça, però tot i la seva importància ecològica han estat poc...

Una exposició recull la trajectòria de Maria Teresa Codina, doctora 'honoris causa' de la UVic-UCC
Amb motiu del 98è aniversari de Maria Teresa Codina, la Biblioteca i el Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDAiR) de la UVic-UCC, amb la col·laboració del professor emèrit Joan Soler, han organitzat una exposició sobre la seva trajectòria. Codina, reconeguda amb el...

La UVIC-UCC firma un conveni amb l’Associació Tapís per reduir l’impacte social i ambiental del residu tèxtil
La UVic-UCC, a través de l’Oficina de Voluntariat (UHub - Servei a la Comunitat Universitària), ha firmat un conveni amb l’Associació Tapís per fomentar la reutilització del residu tèxtil i reduir-ne l’impacte ambiental.Amb aquest conveni, la UVic-UCC s’incorpora al programa Roba Amiga a...

La UVic-UCC renova les Normes d’organització i funcionament per adaptar-les a la seva realitat actual
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat, aquest dimarts, les noves Normes d’organització i funcionament (NOF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Es tracta del document que regula els aspectes relatius al funcionament intern de la Universitat...