Vés al contingut

Congrés de Multimèdia, Aplicacions i Videojocs: MONS VIRTUALS

MONS VIRTUALS.
Disseny, programació i interacció.

1r congrés vinculat a la recerca en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs.

29 de març de 2022, de 15 h a 20 h

La UVic organitza el 1r congrés vinculat a la innovació en entorns digitals i multimèdia, dirigit exclusivament a l'alumnat de darrer curs CFGS (Animació 3D, Jocs i Entorns Interactius - Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma - Desenvolupament d'Aplicacions Web - Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa) i de batxillerat tecnològic . Un congrés que parteix de la voluntat de generar un punt de trobada entre professionals i estudiants, on compartir aprenentatges, inquietuds i intercanviar coneixements sigui l'objectiu principal.

Aquest congrés és gratuït i al final de l'acte cada estudiant rebrà un certificat d'assistència

PROGRAMA DE LA JORNADA:

15.00 – 15.30h: Acreditacions i lliurament de la documentació.

15.30 – 16.00h: Benvinguda a càrrec Raymond Lagonigro i Carles Bosch, coordinadors del Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs i del deganat de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC.

16.00 – 17.00h: Ponència: "Què ens portarà la realitat virtual?". A càrrec de Mar González, investigadora principal de Microsoft Research. En aquesta xerrada farem un petit viatge al futur d’aquesta tecnologia. Parlarem d’avatars però també de haptics. Veurem alguns exemples de la recerca que encara hem de solucionar. També parlarem sobre les noves oportunitats que s’obriran i com podem participar en la seva creació.

17.00 – 17.30h: Pausa cafè. Agrupament en petits grups per desplaçar-se a les instal·lacions de la Uvic per a la realització dels tallers/workshops.

17.30 – 19.30h: Tallers/workshops simultanis i rotatoris (Taller 1: 17.30 a 18.30 h / taller 2: 18.30 a 19.30 h). Cal apuntar-se a 2 dels 4 tallers que s'ofereixen simultàniament. Cada taller/workshop està pensat per un nombre reduït de participants per garantir una dinàmica participativa (20 estudiants màxims per taller). Un cop arribat al nombre màxim d'estudiants, les inscripcions per a aquell taller/workshop es tancaran.

19.45 – 20.00h: Tancament del congrés i lliurament dels certificats de participació.

Per realitzar la inscripció, heu d'enviar un correu a universitatdevic@uvic.cat indicant el nom del centre formatiu, el nombre d'estudiants participants i el curs actual. Nosaltres ens posarem en contacte per procedir a fer-vos la inscripció als workshops.

A continuació podeu consultar tota l'oferta de workshops:

1. Taller Disseny i animació en 3D. A càrrec de Carles Bosch.
    En aquest taller es farà una introducció al disseny i animació 3D utilitzant el programari Blender. Mitjançant exercicis pràctics s’aniran adquirint els coneixements necessaris per començar a utilitzar Blender i aprendre a crear continguts 3D per animació, videojocs o impressió 3D.

2. Taller Desenvolupament d'aplicacions per Android. A càrrec de Raymond Lagonigro.
    En aquest taller es farà una introducció al desenvolupament d’aplicacions per mòbil mitjançant l’entorn de programació Processing. A continuació es desenvoluparà una aplicació senzilla per a dispositius Android.

3. Taller Desenvolupament de videojocs amb Unity. A càrrec de Ricard Gutierrez.
    En aquest taller s'introduirà el motor de videojocs Unity i es mostraran exemples de jocs desenvolupats en aquesta plataforma. A continuació es desenvoluparà un videojoc en 2D que inclourà la creació d'un mapa amb personatges i la incorporació de moviments, animacions, explosions, i efectes sonors.

4. Taller Realitat augmentada. A càrrec de Jose Díaz.
    Gràcies a la irrupció dels smartphones, la realitat augmentada ha deixat de ser una tecnologia utilitzada per gent especialitzada, a ser una eina a l’abast de tothom. En aquest taller es veurà què és la realitat augmentada, en quins àmbits s’aplica i quines són les possibilitats actuals i futures que ens ofereix aquesta tecnologia. A continuació es desenvoluparà una aplicació amb realitat augmentada mitjançant l’entorn de desenvolupament Unity.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta