Vés al contingut

Alumnes de l’escola La Sínia presenten els resultats del programa Sent x 100

Alumnes de l’escola La Sínia presenten els resultats del programa Sent x 100

Avui ha tingut lloc al Teatre Atlàntida de Vic l’acte de tancament del projecte “Sent x 100” desenvolupat pel grup de Recerca en Salut Mental i Innovació Social de la UVic i l’escola La Sínia de Vic amb el finançament de l’Obra Social "la Caixa". Segons l’investigador principal d’aquesta proposta, Salvador Simó, l’objectiu de treballar amb les emocions i donar eines als alumnes per gestionar els sentiments s’ha assolit i ha assegurat que els infants els han donat “una lliçó de vida”. Simó també ha agraït la implicació de tot l’equip docent de l’escola, dels estudiants del grau de Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC i el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. (Vegeu el vídeo del projecte)

L’Ajuntament de Vic que ha donat suport a aquesta iniciativa, l’ha valorada molt positivament i ha destacat la importància de “tenir una Universitat a la ciutat per poder desenvolupar programes com aquest”, ha explicat el regidor de Benestar i Família, Educació i Hisenda, Àlvar Solà. L’acte també ha comptat amb la presència de tots els nens i nenes de l’Escola i l’equip docent. Segons la seva directora, Jordina Codinachs el projecte ha estat una gran pràctica per a “docents, famílies i infants” i ha assegurat que el procés d’aprenentatge només és profitós “si els infants estan bé”.

El programa Sent x 100 es va desenvolupar al llarg del curs passat a l’escola La Sínia de Vic amb l’objectiu de fomentar el benestar emocional i nutricional dels infants, així com la cultura emprenedora, portant a terme un conjunt de capacitacions, tallers i activitats extraescolars en el centre educatiu. L’objectiu del projecte ha estat, d’una banda, donar eines als infants, als professors i a les famílies perquè puguin fer front als problemes emocionals, nutricionals, psicosocials i econòmics que es deriven de la falta de recursos econòmics i, de l’altra, integrar la recerca en projectes socials i de benestar a través de la transferència de coneixement de la UVic-UCC a la societat.

Aquest projecte pilot té garantida la seva continuïtat i es portarà a terme a una altra escola de la ciutat, encara per confirmar. El programa ha estat reconegut amb el Premi Nacional a la Innovació Social i també per l’Agència de Qualitat i Avaluació AQuAS de la Generalitat de Catalunya. Compta amb el suport de l’Obra social la Caixa i té com a partner la Fundació Atlàntida.

L’acte ha mostrat al públic els resultats del projecte que s’han concretat en la presentació del conte “El món que volem”, creat a partir d’un taller liderat per Asha Miró, la presentació del documental “Sent x 100 emocions” editat pel cineasta David Conill; i del web
creat per Xavier Vilardell; i ha comptat també amb l’actuació en directe de la cantant Ju.

Educació emocional, benestar psicosocial i foment de la cultura emprenedora

La primera activitat del projecte va ser la diagnosi de l’estat nutricional dels alumnes de La Sínia, que va consistir en la realització d’entrevistes a pares i mares dels infants per avaluar el nivell nutricional familiar, i en un estudi antropomètric dels alumnes del centre. Aquesta activitat va comptar amb el suport del CAP del Remei de Vic. Posteriorment es van impartir tallers de nutrició als infants i a les famílies on van aprendre a desenvolupar una dieta sana amb pocs recursos, posant en valor els aliments de les seves cultures d’origen.

El projecte també va abordar el benestar psicosocial dels infants. Per una banda es va donar una formació sobre promoció del benestar psicosocial per a tot el professorat i es van fer tallers de benestar emocional per als pares. També van fer tallers de benestar emocional amb els infants de primer, segon, tercer i cinquè. Els infants de segon participaren en el taller Art x emocions, on es va treballar l’expressió emocional a partir de la creació de projectes artístics inspirats en els moviments del postimpressionisme, el fauvisme, l’expressionisme, el cubisme, el Land Art, l’art urbà, etc. Els infants de quart ho van fer en un taller de dansa per treballar l’expressió emocional.

Per altra banda es van promoure accions per fomentar la cultura emprenedora amb uns tallers d’emprenedoria per als alumnes de sisè, en què es van treballar competències com la resolució de conflictes, amb la col·laboració de la consultora Tàndem Social. Per últim, el projecte va organitzar tallers d’expressió artística fora de l’horari lectiu, adreçades a infants que per raons econòmiques no tenen accés a les activitats extraescolars.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Perejaume

Perejaume serà investit doctor 'honoris causa' el pròxim divendres 3 de maig

L’artista i poeta català Perejaume serà investit com a doctor honoris causa, a proposta de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), el pròxim divendres 3 de maig, a les 12 del migdia, a l’Aula Magna de la UVic-UCC (edifici Torre dels Frares...

Bola del món

La UVic-UCC suma la seva firma a la Magna Charta Universitatum 2020

La UVic-UCC ha signat aquest mes d’abril la Magna Charta Universitatum 2020 (MCU), renovant el seu compromís amb la promoció de l’autonomia acadèmica, la responsabilitat social i els valors universitaris. Amb aquesta signatura, la UVic-UCC se suma a un total de 975 universitats de...

Persona fent esport

La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori

El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte