Vés al contingut

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia Montessori, reconeix d’aquesta manera la UVic-UCC per la seva trajectòria i expertesa com a centre formador, que fins ara havia estat centre satèl·lit del Montessori Institute de San Diego. Així doncs, la UVic-UCC Montessori Training Center passarà a ser un dels nou Training Centers que existeixen a l’Estat espanyol  i l’únic que pertany a una institució universitària.


Des de fa tretze anys, la UVic-UCC coordina el màster universitari en Pedagogia Montessori i oferirà, a partir del curs vinent, el cicle formatiu de grau superior en Educació Infantil amb especialització en Pedagogia Montessori. Segons Berta Vila, coordinadora del màster, “el fet que ens puguem presentar davant del món com a Training Center ens distingeix d’altres formacions menys rigoroses i, alhora, consolida la llarga relació amb l’AMI. Aquest pas reforça i dona visibilitat al treball que s’està duent a terme als Laboratoris de Formació i Recerca en Educació Infantil: Aula Teresa Buscart i Aules Montessori”.


Un màster únic a Europa 

El màster universitari en Pedagogia Montessori és l’únic a escala mundial que està reconegut i validat per l’AMI. Compta amb professorat universitari i internacional altament especialitzat. Té com a objectiu oferir una formació integral i rigorosa que proporciona una base científica, filosòfica i metodològica que permet exercir de mestre i de guia Montessori en els dos cicles d’educació infantil 0-3 i 3-6 anys. La UVic-UCC disposa de dues aules Montessori, dins els Laboratoris de Recerca, un ambient de 0-3 anys (Niu i Comunitat infantil) i l’altre, de 3-6 anys (Casa de Nens) amb els materials acreditats per l’AMI. És l’únic equipament de 0-6 en aquesta pedagogia que hi ha a Catalunya al servei de la formació inicial de mestres.

Les diverses edicions portades a terme fins avui han suscitat l’interès d’estudiants de molts països i han aportat al màster una enriquidora diversitat cultural. El programa formatiu dona l’oportunitat de fer les pràctiques en centres Montessori d’arreu del món i té una orientació professionalitzadora, amb una taxa d’ocupació del 100 %. Berta Vila afirma que un dels punts forts d’aquest màster és que no només forma per treballar en una escola Montessori reconeguda per l’AMI, sinó que també en altres escoles que no apliquen aquesta metodologia, “ja que el màster aprofundeix en els fonaments de la pedagogia, fet que permet complementar els estudis de mestre amb uns criteris que proporcionen una manera d’acompanyar els nens i les nenes en el seu desenvolupament”.

El màster també permet accedir al programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives que ofereix la UVic-UCC conjuntament amb la Mondragon Unibersitatea. 


El CFGS en Educació Infantil amb especialitat en Pedagogia Montessori, a punt per al curs vinent

A partir del curs vinent, la UVic-UCC posa en marxa el nou cicle formatiu de grau superior en Educació Infantil amb especialitat en Pedagogia Montessori. En aquesta formació s’obtindrà, a més a més del títol de tècnic o tècnica en Educació Infantil, el títol d’Assistent a la Infància 0-3 (Assistants to Infancy 0-3 AMI).

El cicle s’impartirà dins el campus universitari d’una manera integrada amb els graus de mestre i compartirà amb aquests estudis els Laboratoris de Formació i Recerca en Educació Infantil: Aula Teresa Buscart i Aules Montessori. Aquest cicle forma part del programa 2 + 3, que permet assolir el cicle formatiu i grau universitari en cinc anys.

 

Share in social networks:

Notícies

Alumnes fent una activitat didàctica

Un projecte de la UVic-UCC conscienciarà els escolars dels efectes de la sequera amb un ‘escape room’

Davant els prolongats i cada vegada més freqüents episodis de sequera, afavorits pel canvi climàtic, els nivells d’aigua en rius i embassaments han experimentat una disminució important. Aquesta realitat, unida al fet que la UNESCO promou la incorporació de l’objectiu 6 de desenvolupament sostenible (ODS)...

UVic-UCC, Ajuntament i centres de secundària estrenyen lligams

La UVic-UCC i l'Ajuntament de Vic estrenyen lligams amb els centres de secundària de la ciutat

Aquest 18 de juliol ha tingut lloc a la Sala Gòtica de la UVic-UCC una trobada entre la direcció general de la FUBalmes i l'Ajuntament de Vic amb els directors dels centres de secundària de la ciutat. L'objectiu d'aquesta reunió ha estat, d'una banda, donar...

Exemplar de toturga babaua de la temporada 2024

La colonització de tortugues marines a les costes del Mediterrani espanyol continua

A l'última dècada, les platges del litoral espanyol i de la resta de la Mediterrània occidental estan experimentant un augment en la detecció de nius de tortuga careta o tortuga babaua (Caretta caretta). L'augment de la quantitat de nius en aquestes zones és...

Persones usuàries de la residència Aura de Manlleu que han participat al projecte Join4Joy

Dues residències d’Osona participen en un projecte europeu per fomentar l’activitat física entre la gent gran

Mantenir-se actiu afavoreix la salut de les persones. Tanmateix, posar el focus en el fet de gaudir en comptes de posar-lo en la salut pot ser una bona manera perquè la gent de 65 anys o més s’animi a practicar regularment exercici físic. A més, cal...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte