“Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou” el nou llibre d’Eumo Editorial
Les novetats editorials d’aquesta tardor inclouen Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou, publicat per Eumo Editorial. El llibre l’ha editat la lingüista M. Carme Junyent, professora de la Universitat de Barcelona i directora del Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA), amb l’objectiu de proposar un debat entorn del llenguatge inclusiu i del seu ús.
El llibre recull l’opinió d’una setantena de lingüistes que aporten coneixement i arguments sobre el llenguatge i el gènere des dels àmbits de l’administració, l’educació, la universitat, la correcció i la traducció, la informació i l’entreteniment. Setanta perspectives diferents que deixen veure la complexitat entorn d’un tema d’actualitat i que planteja una anàlisi del discurs des d’una perspectiva tant lingüística com social.
Algunes de les autores estan vinculades amb la UVic-UCC, com Mariona Casas Deseures, professora del departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura i membre del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL); Maria Carme Bernal Creus, professora emèrita, especialista en didàctica de la llengua i la literatura en la formació de mestres, i investigadora del grup de recerca en Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció (TEXLICO); i Maria Carme Vilà Comajoan, professora del màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes.
“Des dels seus orígens ara fa quaranta-dos anys, la llengua ha sigut essencial en el catàleg d’Eumo” explica l’editora Montse Ayats, segons la qual “davant d'un debat viu i d'actualitat com el del llenguatge inclusiu ens semblava oportú escoltar veus autoritzades com la de Carme Junyent que, a més, ha fet una feina extraordinària per coordinar les setanta autores que hi han fet una aportació.” Ayats destaca la bona acollida i l’interès que ha despertat el llibre, especialment entre llibreters i mitjans de comunicació.
Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou ha generat polèmica i debats encesos a les xarxes socials, sobretot a propòsit de la conveniència dels desdoblaments o l’ús del tercer gènere, a més d’una gran expectació entre el públic. El llibre ja es pot trobar a les llibreries des d’aquest dilluns. La primera presentació tindrà lloc el dia 9 de setembre a la llibreria La Fatal, de Lleida, on M. Carme Junyent mantindrà un diàleg amb la periodista Rosa Peroy.
Per més informació i actes relacionats podeu consultar l’agenda de la UVic.
Notícies
Perejaume serà investit doctor 'honoris causa' el pròxim divendres 3 de maig
L’artista i poeta català Perejaume serà investit com a doctor honoris causa, a proposta de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), el pròxim divendres 3 de maig, a les 12 del migdia, a l’Aula Magna de la UVic-UCC (edifici Torre dels Frares...
La UVic-UCC suma la seva firma a la Magna Charta Universitatum 2020
La UVic-UCC ha signat aquest mes d’abril la Magna Charta Universitatum 2020 (MCU), renovant el seu compromís amb la promoció de l’autonomia acadèmica, la responsabilitat social i els valors universitaris. Amb aquesta signatura, la UVic-UCC se suma a un total de 975 universitats de...
La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori
El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...
La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale
La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...