El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats i formació contínua) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online).
La missió i els valors de la UVic-UCC, definits en el seu Pla estratègic, inspiren el model de formació de la institució, que es basa en cinc principis generals:
- L'estudiant com a centre i actor del seu aprenentatge
- Professorat excel·lent en docència, rigorós i compromès
- Relacions personals de caràcter educatiu
- Valoració del coneixement, l'esforç, el treball personal i en equip
- Tota la institució al servei de l'aprenentatge dels estudiants
En síntesi, el model de formació de la UVic-UCC garanteix el creixement personal i la plena professionalització dels seus titulats amb aprenentatges personalitzats a través d'un acompanyament al llarg de tot l'itinerari formatiu que articula un veritable treball d'equip, tant dels docents com del conjunt de la comunitat universitària.
Objectius generals
- Promoure el pensament crític
- Consolidar les habilitats bàsiques per al treball en equip
- Assolir competència comunicativa plurilingüe
- Assolir competències informàtiques i informacionals
Metodologia
- Ensenyament personalitzat.
- L'estudiant és el motor i el responsable últim del seu aprenentatge
- Actualització del coneixement i qualitat docent relacionats amb la recerca
- Acompanyament i guiatge de l'equip docent i del personal de serveisInternacionalització i plurilingüisme
- Aprenentage per l'anàlisi de casos reals o simulats
- Aprenentatge orientat a projectes que integrin el coneixement i les habilitats adquirides
- Aprenentatge vinculat a la realitat per les pràctiques externes
- Posada en pràctica dels coneixements amb la resolució d'exercicis i problemes
- Integració de coneixements en treballs de síntesi i d'investigació (treball de fi de grau, treball de fi de màster, tesi doctoral, projectes d'innovació, articles de recerca)
Avaluació
- De caràcter formatiu i continuat
- Orientada a la millora dels processos d'aprenentatge
- Orientada a la millora de la pràctica docent del professorat
- Que sigui una veritable avaluació per a l'aprenentatge
- Els criteris i les tècniques d'avaluació són públics i coneguts a priori