Vés al contingut

Presentació SGDAiR

Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre

  • Albert Aragay - Cap de servei 
  • Nuria Pou - Arxivera i gestora documental
  • Melody Miranda - Arxivera i gestora documental
  • Miquel Casadevall - Suport administratiu 

Més informació: Directori UVic-UCC

  • Missió: Desenvolupar polítiques en l'àmbit de la gestió documental i implementar un sistema de gestió documental que doni suport a la Universitat per prendre decisions en tots els àmbits competencials que li corresponen, en totes les unitats de l'estructura, i en els terminis en la forma adequats; així com recollir, conservar, tractar, avaluar fer accessible i difondre el patrimoni documental.
  • Visió: Esdevenir un servei de referència per als òrgans universitaris que asseguri la gestió integral, protecció i transparència dels recursos informatius continguts en els documents que la Universitat rep i genera en el desenvolupament dels processos de negoci passats, presents i futurs; consolidar un servei d'arxiu que garanteixi la preservació, l'accés i la difusió del patrimoni documental, independentment del seu suport, en benefici de l'eficàcia administrativa.

El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre de la UVic-UCC subscriu el codi deontològic dels arxivers catalans, el qual assumeix el Codi d'ètica professional aprovat per l'Assemblea General del Consell Internacional d'Arxius.

El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre de la UVic-UCC s'integra en el Sistema d'Arxius de Catalunya. 

El Sistema d'Arxius de Catalunya l'integren un conjunt d'arxius, de titularitat tant pública com privada, que es troben distribuïts arreu del territori català. La Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxiu i documents, preveu que els arxiu de les universitat catalanes, independentment de la seva titularitat, s'integrin en el Sistema d'Arxius de Catalunya.

  • Comissió Tècnica de Gestió de la Informació (CTGI)

Funcions: la Comissió Tècnica de Gestió de la Informació actua com a responsable de seguretat de la Universitat de Vic.

  1. Exercir les responsabilitats pròpies del responsable de seguretat.

  2. Proposar a la Universitat l'adopció de mesures orientades a una millora de la gestió de la informació.

  3. En matèria de protecció de dades, la implantació, coordinació i actualització de les mesures adoptades, facilitar el seu correcte compliment, proposar les actuacions necessàries per a una correcta adequació de la Universitat a aquesta normativa.

  4. En matèria d'avaluació i tria documental, promoure l'aplicació de les taules d'avaluació documental ja aprovades per la Universitat, assessorar en l'elaboració de noves propostes d'avaluació que la Universitat adreci a la Comissió Nacional d'Accés i Avaluació i Tria Documental (CNAATD).

  5. En matèria d'accés a la informació, informar de les sol·licituds d'accés a documentació que no sigui de lliure accés i requereixi derogació expressa de reserva; proposar actuacions per a promoure l'accés dels ciutadans a la informació i la transparència administrativa.

  6. En matèria d'ús dels recursos informàtics a la Universitat, promoure l'aplicació de mesures de regulació del seu ús adoptades per la Universitat. Promoure la seva actualització, millora i desenvolupament.

  7. Proposar a la Universitat l'adopció de mesures orientades a la protecció i conservació del patrimoni documental.

  8. Promoure la implantació d'un sistema de gestió documental únic a la Universitat.

  9. Definir una política de preservació digital i vetllar per la seva aplicació.

La CTGI, com a responsable de seguretat és l'encarregada de coordinar i controlar els procediments i tècniques definides en el Document de Seguretat; coordina la implantació de les mesures de seguretat; promou que siguin conegudes i en verifica el compliment. L'execució material de les seves responsabilitats i funcions poden ser encarregades a alguns dels seus membres o als administradors del sistema. La CTGI exerceix les seves funcions per compte de la Universitat, sense que això suposi l'assumpció de les responsabilitats jurídiques que corresponen a la Universitat com a responsable del fitxer.

Membres

  1. Secretari/ària general

  2. Gerent

  3. Director/a de les TIC

  4. Responsable del SGDAiR

  5. Cap de l'Àrea de Gestió Acadèmica

  6. Representant de l'Oficina Tècni 

  • Grup de treball del Projecte Consorciació de Gestors Documentals del CSUC
  • Grup de treball d'e-Registre de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques
  • Grupo de trabajo de Comunicación de la Conferéncia de Archivos de las Universidades Españolas CAU-CRUE. 

 

El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDAiR) està ubicat a l'espai FS105, a la plata baixa de l'edifici F del Campus Miramarges.

 

Contacte

icon-location-darkC/ Sagrada Família, 7 - 08500 Vic, Barcelona

icon-phone-dark938815526

icon-email-darkarxiu@uvic.cat 

Horari d'atenció al públic

Horari de setembre a juny

  • De dilluns a divendres (matins): 09:00 a 13:00
  • De dilluns a dijous tardes: 15:00 a 18:00

 

Horari de juliol i agost

  • De dilluns a divendres matins: 09:00 a 14:00

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte