Vés al contingut

La FETCH rep un ajut ARMIF per un projecte sobre la mentoria i la identitat docent dels estudiants de graus en Mestre

La FETCH rep un ajut ARMIF per un projecte sobre la mentoria i la identitat docent dels estudiants de graus en Mestre

Un equip d’investigadors de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC ha rebut un ajut ARMIF per un projecte que vol desenvolupar el perfil competencial dels estudiants dels tres graus en Mestre que s’imparteixen a la UVic. El projecte el lidera Mariona Casas, coordinadora del doble grau en Mestre d’Educació Infantil (MEI) i Mestre d’Educació Primària (MEP), i porta per títol “La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre”.

La recerca abasta una triple dimensió en la qual s’implicaran els tutors universitaris, els tutors dels centres escolars formadors de diferents escoles de Vic i els estudiants de primer i segon curs dels graus en MEI, MEP i del doble grau. En primer lloc, es pretén identificar el paper que, com a mentors, juguen els tutors universitaris de l’alumnat que fa el pràcticum a escoles: establir les necessitats formatives, identificar pràctiques de referència i promoure una xarxa de tutors al voltant del centres formadors.

En segon lloc, el mateix procés es vol dur a terme a l’entorn dels mestres de les escoles que exerceixen com a tutors dels estudiants que reben als centres per fer el pràcticum. Per últim, el projecte vol identificar les competències professionals que desenvolupa l’alumnat en el transcurs de la seva estada, i també en altres espais de relació entre escola i universitat.

El projecte adoptarà l’estudi de cas com a mètode d’investigació i utilitzarà recursos com ara qüestionaris inicials, grups de discussió, diaris de camp dels estudiants, observacions directes de sessions de mentoria i del treball a les aules, entrevistes semidirigides i anàlisi de documentació institucional dels centres formadors. Els dos pilars de l’estudi seran el seminari MID (Mentoria i Identitat Docent) amb mestres en actiu i professorat universitari, i l’estada setmanal a l’escola que fan els alumnes de nou accés als graus de Mestre.

A banda de Mariona Casas, l’equip de treball l’integren nou investigadors més de la UVic-UCC: Antoni Tort, Itxaso Tellado, Eduard Ramírez, Anna Vallbona, Maria Teresa Pujol, Antoni Portell, Esther Fatsini, Berta Vila i Josep Castillo. L’equip del projecte el complementen cinc mestres de diferents centres escolars de Vic: Mercè Sàez, de l’escola Sentfores; Mireia Planas, de l’escola Dr. Joaquim Salarich; Mariona Torner, de l’escola Sagrat Cor; Elisabet Franquesa, de l’escola Andersen; i Marta Muñoz, de l’escola Vic Centre. El projecte tindrà una durada de dos cursos acadèmics, fins al 2020, tot i que el curs que ara acaba ja ha servit com a prova pilot.

Els ajuts ARMIF (Ajuts de recerca per a la millora de la formació inicial de mestres) financen projectes de recerca que aportin evidències sobre canvis estratègics i de millora introduïts en els graus d’educació infantil i d’educació primària de les universitats catalanes. Els impulsa el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) i els poden sol·licitar equips de recerca de les universitats que formen part del MIF, el programa de millora i innovació en la formació de mestres. En aquesta convocatòria en total s’hi havia presentat 32 sol·licituds, de les quals se n’han atorgat 12.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Persona fent esport

La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori

El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...

El Programa per a l'Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació "La Caixa", premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació ”la Caixa”, amb el suport de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), ha rebut el premi Institutional Recognition Award 2024...

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la UVic-UCC

El Campus Motor Anoia - Centre de formació de Circuit Parcmotor s’ha convertit en centre de formació professional vinculat a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), després que els responsables de les dues institucions signessin el conveni de vinculació, el 19...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte