Vés al contingut

L’ús de la literatura infantil per aprendre anglès a les aules centrarà un congrés internacional a la UVic-UCC

L’ús de la literatura infantil per aprendre anglès a les aules centrarà un congrés internacional a la UVic-UCC

La narració de contes és una constant a les aules d’educació infantil i primària de les escoles, on les històries s’utilitzen a diari com un recurs per assolir molts objectius, un dels quals és l’aprenentatge de la llengua anglesa. És precisament sobre l’ús de la literatura infantil en l’adquisició d’aquesta llengua addicional que versarà el primer congrés internacional Storytelling revisited, organitzat per la UVic-UCC el proper 28 de novembre a la sala Segimon Serrallonga del campus Vic. La trobada la impulsen conjuntament els grups de recerca GETLIHC (Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació), GRELL (Educació, Llenguatge i Literatura) i TEXLICO (Textos Literaris Contemporanis: Estudi, Edició i Traducció).

“Partim d’un sol objectiu, que és l’aprenentatge de l’anglès a partir de l’ús de la literatura infantil, però els recursos que tenim a l’abast són molts i molt diversos, i el debat que podem obrir al seu entorn és molt ampli”, explica Mireia Canals, membre del GETLIHC. Els mestres poden utilitzar, per exemple, el cinema, la música i les cançons, les imatges o els llibres il·lustrats, “i cadascun d’aquests recursos es pot analitzar des de moltes perspectives: què fem servir, quan, com i per què?”. Per a Canals, també és molt diferent el context d’aprenentatge, que varia segons l’edat dels infants, “però també de l’enfocament de l’anglès a l’aula”. Altres factors, com la perspectiva de gènere, també s’han de tenir en compte.

És per això que el congrés tindrà una mirada molt interdisciplinària, i reunirà mestres, professors, investigadors i alumnes d’àmbits de coneixement tan diversos com la psicologia, la pedagogia, la literatura infantil, el gènere, les didàctiques específiques, els estudis interculturals, el transmedia i les intel·ligències múltiples. “Volem creuar el coneixement universitari, i és per això que fem confluir llengua, didàctiques i gènere amb la literatura com a eix conductor”, diu Canals, segons la qual “aquesta mirada plural encara podrà ampliar-se més en les properes edicions”.

Entre els ponents hi figuren la doctora en Pedagogia Rossella Certini, de la Universitat de Florència, que parlarà de les autobiografies i la literatura per a infants a partir dels exemples de Rudyard Kipling i de Mark Twain; Valéria Árva, de la Eötvös Loránd University de Budapest, que centrarà la seva ponència en les maneres d’utilitzar llibres il·lustrats en escoles bressol bilingües; Éva Benkő, també de la Eötvös Loránd University de Budapest experta en CLIL i storytelling, parlarà la ciència a través dels contes, o Chiara Lepri, experta en il·lustració en literatura infantil de la Universitat de Roma, que parlarà d’identitat i gènere en llibres il·lustrats. El congrés també comptarà amb diversos blocs de comunicacions breus i amb una cloenda amb la presència del vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, Jordi Villà.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Persona fent esport

La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori

El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...

El Programa per a l'Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació "La Caixa", premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació ”la Caixa”, amb el suport de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), ha rebut el premi Institutional Recognition Award 2024...

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la UVic-UCC

El Campus Motor Anoia - Centre de formació de Circuit Parcmotor s’ha convertit en centre de formació professional vinculat a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), després que els responsables de les dues institucions signessin el conveni de vinculació, el 19...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte