Vés al contingut

Un projecte de l’Escola Els Pinetons de la Garriga guanya el 'Premi UAlumni, 40 anys de l’Escola de Mestres'

Un projecte de l’Escola Els Pinetons de la Garriga guanya el 'Premi UAlumni, 40 anys de l’Escola de Mestres'

Un projecte que vol millorar l’autonomia personal dels infants en l’etapa d’Educació Infantil ha estat el guanyador del Premi UAlumni convocat el curs passat amb motiu dels 40 anys de l’Escola de Mestres. El projecte “Què vol dir treballar l’autonomia a l’escola?”, presentat per l’Escola Els Pinetons de la Garriga, ha merescut el guardó valorat en 3.000 euros i serà lliurat el proper 22 de novembre al Rectorat de la UVic-UCC.

Tot va començar quan un equip de mestres va detectar que sovint els infants no tenen prou autonomia i depenen excessivament de les consignes dels adults per treballar. Aquest ha estat el punt de partida per mirar de trobar solucions en tres aspectes de l’autonomia: la intel·lectual, que permet als infants diferenciar entre les veritats i les falsedats independentment del càstig o la recompensa que se’n pugui rebre; la moral, que permet discernir allò que és cert i erroni, procurant que siguin ells qui resolguin els conflictes; i la funcional, que permet als infants moure’s, crear, jugar i créixer en llibertat en l’entorn escolar.

Per fer aquesta tasca, l’equip format per Pilar Trabal, Gemma Tomàs, Elisabet Barbero i Lídia Rocha proposa crear nous contextos i situacions d’aprenentatge a partir d’una nova distribució dels espais, una revisió a fons dels materials i d’una nova organització del temps. Així doncs, a totes les aules del cicle es creen microespais dedicats a joc simbòlic, minimons, construccions, art, ciències vida quotidiana etc., amb mestres responsables d’organitzar el material a cada espai i dinamitzar les propostes de treball. També s’han dissenyat unes graelles d’observació que permeten mesurar el grau d’assoliment de l’autonomia.

El jurat, format per professorat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes i d’UAlumni, va valorar l’amplitud del projecte que implica tota l’etapa d’educació infantil, els antecedents que el fonamenten i la implicació de tots els equips de mestres.

Aquest premi, dotat per l’Obra Social "la Caixa" el va convocar el maig passat el col·lectiu d’exestudiants UAlumni amb motiu de la celebració dels 40 anys de l’Escola de Mestres d’Osona, embrió de l’actual Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. Destinat a mestres titulats per la UVic-UCC, tenia la finalitat d’impulsar el desenvolupament d’un projecte d’innovació educativa que revertís en la millora de processos d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat a qui s’adreçava.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Bola del món

La UVic-UCC suma la seva firma a la Magna Charta Universitatum 2020

La UVic-UCC ha signat aquest mes d’abril la Magna Charta Universitatum 2020 (MCU), confirmant el seu compromís amb la promoció de l’autonomia acadèmica, la responsabilitat social i els valors universitaris. Amb aquesta signatura, la UVic-UCC se suma a un total de 975 universitats de...

Persona fent esport

La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori

El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...

El Programa per a l'Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació "La Caixa", premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació ”la Caixa”, amb el suport de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), ha rebut el premi Institutional Recognition Award 2024...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte