Vés al contingut

Congrés de Teràpia Ocupacional: Acompanyant a les persones amb diversitat funcional. Aportacions des de la Teràpia Ocupacional.

Acompanyant a les persones amb diversitat funcional.
Aportacions des de la Teràpia Ocupacional.

Congrés vinculat a la pràctica de la Teràpia Ocupacional, adreçat a l'alumnat de CFGS.

22 de febrer de 2024 de 15 h a 20 h

La UVic organitza un congrés vinculat a la pràctica de la Teràpia Ocupacionaldirigit exclusivament a l'alumnat de 2n curs del CFGS en Integració Social o del CFGS en Animació Sociocultural. Un congrés que parteix de la voluntat de generar un punt de trobada entre professionals i estudiants, on compartir aprenentatges, inquietuds, intercanviar coneixements i, en definitiva, reflexionar entorn la nostra professió: la tasca d'acompanyar a les persones amb diversitat funcional.

Aquest congrés és gratuït i, al final de l'acte, cada estudiant rebrà un certificat d'assistència

Programa de la jornada:

15.00 – 15.30h: Acreditacions i lliurament de la documentació

15.30 – 16.00h: Benvinguda a càrrec Judit Rusiñol, coordinadora dels estudis de Teràpia Ocupacional.

16.00 – 17.00h: Conversa: "Recuperant els rols després d'una lesió medul·lar. Vivències en primera persona". A càrrec de Jordi Molas (Persona afectada per una lesió medul·lar) i Pilar Bové (Terapeuta Ocupacional).

17.00 – 17.30h: Pausa cafè. Agrupament en petits grups per desplaçar-se a les instal·lacions de la UVic per a la realització dels tallers.

17.30 – 19.45h: Tallers simultanis i rotatoris (Taller 1: 17.30 a 18.30 / taller 2: 18.45 a 19.45). Cal apuntar-se a 2 dels 4 tallers que s'ofereixen simultàniament. Cada taller està pensat per un nombre reduït de participants per garantir una dinàmica participativa (20 estudiants màxims per taller). Un cop arribat al nombre màxim d'estudiants, les inscripcions per a aquell taller es tancaran.

19.50 – 20.00h: Tancament de la Jornada i lliurament dels certificats de participació.

Per realitzar la inscripció, heu d'enviar un correu a secundaria@uvic.cat indicant el nom del centre formatiu, el nombre d'estudiants participants i el curs actual. Nosaltres ens posarem en contacte per procedir a fer-vos la inscripció als tallers.

A continuació podeu consultar tota l'oferta de tallers:

1. Taller Visita al centre per a l'autonomia personal SIRIUS VIC: A càrrec de Núria Estelrich, terapeuta ocupacional i responsable del SIRIUS VIC.
    En aquest taller els participants podran conèixer què és un centre per a l'autonomia personal i provar diferents productes de suport adreçats per a persones amb diferents afectacions funcionals per tal que puguin portar una vida al màxim d'independent possible. Hi trobaran productes de suport per vestir-se, per la higiene per la mobilitat funcional, pel lleure, entre altres. Alhora podran entendre quin valor afegit aporta la teràpia ocupacional en un centre d'aquestes característiques.

2. Taller Aplicació de la impressió 3D per a persones amb diversitat funcional. A càrrec de Néstor Aparicio, Terapeuta Ocupacional i cofundador de Tangencial.
    En aquest taller els participants aprendran els conceptes bàsics del disseny i la impressió 3D, tot i que no cal tenir cap coneixement de disseny previ. I, mentre la impressora 3D va imprimint un dels dissenys dels participants, en Néstor mostrarà diferents productes creats amb impressió 3D a través de diferents casos clínics.

3. Taller L'art i la cultura pel benestar i la participació social. A càrrec de Jaume Casas, Terapeuta Ocupacional i doctorant.
    La finalitat d'aquest taller és, per una banda, incentivar la imaginació i creativitat dels participants i, per altra banda, obtenir una experiència la qual permeti als participants poder reflexionar, parlar i tenir consciència sobre com veuen la salut mental i com l'art pot ajudar a facilitar la interacció i la participació social. Tot plegat es portarà a terme a través de la creació d'una peça artística (foto, vídeo, dibuix, teatre...) per part dels participants.

4. Taller La Teràpia Assistida amb Gossos. Quin paper hi juga la Teràpia Ocupacional? A càrrec de Víctor Vargas, terapeuta ocupacional.
    La Teràpia Assistida amb Gossos són programes on un professional de la salut treballa amb una Unitat d'Intervenció (UI) perquè el gos es comporti com un facilitador, un motivador o un mecanisme de suport per l'usuari de la teràpia i d'aquesta manera aconsegueixi, de forma lúdica i ràpida, els objectius terapèutics plantejats inicialment. En aquest taller aprendrem la nomenclatura, equip i mètode de treball, a més a més, tindrem l'oportunitat de veure les diferents aplicacions dins de la Teràpia Ocupacional en Pediatria i Neurorehabilitació.

Si tens algun dubte, tenim la resposta