L’activitat que es proposa forma part del projecte “Construir coneixement a través de les relacions multigeneracionals” del grup de recerca de la UAB GRODE-XEC3 (“Xarxa d’Expertesa, Construcció Compartida de Coneixement”) amb l’objectiu de crear una xarxa d’intercanvis de sabers a través de la mentoria, per part de la generació sènior, dels Treballs de Fi de Grau, Treballs de Fi de Màster, treballs de recerca de secundària i treballs de cicles formatius de grau superior.
Es pretén:
- Posar el saber de les persones sènior a disposició de l’alumnat i del professorat.
- Afavorir les relacions intergeneracionals per compartir coneixement.
- Visualitzar la generació sènior no com a receptora i usuària de serveis, sinó com a agent de coneixement.
- Potenciar experiències innovadores en les institucions universitàries afavorint la incorporació de la generació sènior.
- Afavorir que les experiències professionals i personals s’incorporin en el procés de recerca i construcció del coneixement.
Qui en pot participar?
- Alumnat
- Professorat i professionals de diferents àmbits
- Persones de la generació sènior sense responsabilitat laboral
Procediment
Cal fer una sol·licitud al portal del projecte (http://xec3.grode.org/). Els alumnes i els professors/tutors han d’indicar quina demanda de mentoria fan i en quina temàtica/especialitat la sol·liciten.
Les persones sèniors han d’indicar la seva disponibilitat, l’oferiment de donar suport en l’elaboració d’un treball d’investigació i la temàtica en la qual són experts.
El grup de recerca del GRODE dona una primera resposta i s’ocupa de cercar la millor parella per a cada demanda. Al mateix temps, s’informa al professor/tutor de la possible mentoria i es planifica la sessió de presentació i la de seguiment (a la meitat del procés de mentoria) amb les tres persones implicades.
La base de dades de les persones mentores no és pública.
Recull d’algunes de les àrees temàtiques que s’ofereixen
- Arquitectura
- Arts visuals i plàstiques
- Biociències
- Ciència
- Ciències de la comunicació
- Ciències de la vida
- Dret
- Economia
- Educació
- Empresa
- Enginyeria
- Esports
- Història i humanitats
- Psicologia
- Relacions institucionals
- Salut
- Societat
- Tècnica
Compromisos de la generació sènior/mentors
- Fer una trobada inicial i final amb el centre, amb l’alumne i amb el professor que tutoritza el treball de recerca.
- Aportar coneixement en la temàtica del treball de recerca segons la demanda de l’alumnat.
- Fer la mentoria amb la freqüència que acordin l’alumne i el mentor en espais convinguts del territori i per correu electrònic.
Compromisos de l’alumnat
- Responsabilitat en l’elaboració del treball de recerca seguint les indicacions del centre.
- Compromís en l’acompliment dels acords amb el mentor sènior.
- Pacte de retorn al mentor dels resultats del treball i també una valoració del procés seguit.
Compromisos del professorat/tutors dels treballs
- Informar l’alumnat del projecte.
- Identificar els temes d’interès de l’alumnat.
- Garantir l’espai d’acollida i trobada entre alumne i mentor.
Més informació:
- tlc@uvic.cat (si ets estudiant o professor de secundària/CFGS)
- uhub@uvic.cat (si ets professor/estudiant universitari o mentor)
Xarxa d'Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes
La Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes és una xarxa jove que neix el juliol de 2015 amb l’objectiu d’intercanviar experiències i construir coneixement respecte la promoció, implementació, avaluació i institucionalització de l’aprenentatge servei en el context de les universitats catalanes.