Vés al contingut

Al·legacions, recursos o aportació de documentació sobre un expedient

Descripció del tràmit Aquest tràmit permet als interessats la presentació d'al·legacions i/o la interposició de recursos administratius, així com aportar algun document més referent a un expedient en tràmit o bé donar resposta a un requeriment fet per la Universitat adjuntant-hi les dades o els documents que els hi reclamen
Qui el pot demanar? La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un representant degudament autoritzat
Canals de tramitació
Període de l'any en què es pot demanar

Per a la presentació d'al·legacions: El termini varia en funció del procediment de què es tracti. En termes generals, el termini és de 15 dies des de la recepció de la notificació.
Per a la presentació de recursos: El termini genèric és d'1 mes a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, tenint en compte, però, el que esmenti la pròpia resolució.

Preu Gratuït.
Documentació a aportar

En el cas de presentació d'al·legacions o interposició de recursos s'hauran d'aportar els documents 1 i 2.
En el cas d'aportar algun document més referent a un expedient en tràmit o bé donar resposta a un requeriment fet per la Universitat s'hauran d'aportar els documents 1, 3 i 4.

Relació de documents

1. Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE), dades i autorització de la persona que la representi, si és el cas.
  2. Documentació que es vulgui adjuntar per a l'al·legació o recurs.
  3. Documentació que es reclama per part de la Universitat perquè s'esmeni la sol·licitud.
  4. Documentació que es vulgui incorporar a l'expedient en qualsevol moment anterior al tràmit.
Termini de resolució En termes generals el termini màxim per notificar la resolució expressa és el que fixi la norma reguladora del procediment corresponent. Aquest termini no pot excedir els sis mesos llevat que una norma amb rang de llei n’estableixi un de més llarg o que ho prevegi la normativa comunitària europea. Quan les normes reguladores dels procediments no fixin el termini màxim, aquest és de tres mesos.
Pel que fa a la resolució dels recursos, el termini legal serà:
  • 1 mes pel recurs de reposició.
  • 3 mesos pel recurs d’alçada.
  • 3 mesos pel recurs extraordinari de revisió a contemplar des de la data de registre del recurs.
Quina és la unitat tramitadora? La unitat tramitadora variarà en funció del motiu de la sol·licitud.
Silenci administratiu En termes generals, el silenci administratiu en la resolució de recursos té efectes desestimatoris. No obstant, quan el recurs d’alçada s’hagi interposat contra la desestimació per silenci d’una sol·licitud per transcurs del termini, el silenci té efectes estimatoris.
Normativa del silenci administratiu Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Vies de reclamació Les ordinàries del procediment administratiu

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta