- Necessites orientació?
- Parlem
- Descarrega el catàleg
- Visita'ns
Sol·licita informació
Tens dubtes? Descarrega't la guia per entendre els cicles i saber quin fa més per tu!
Vols participar en l'educació de les noves generacions? Al CFGS en Educació Infantil de la UVic et formaràs per educar nens i nenes de 0-6 anys, aplicant la metodologia de desenvolupament autònom i d'exploració activa de la pedagogia Montessori, en la qual t'especialitzaràs.
Aprendràs a orientar als infants adaptant-te a les seves necessitats individuals i promovent la seva independència i creativitat. Ho faràs en laboratoris universitaris d'educació infantil amb moltíssima varietat d'espais i material Montessori.
Com és el cicle en Educació Infantil amb especialitat en Pedagogia Montessori?
Et podràs especialitzar en Pedagogia Montessori i rebràs el títol de l'Association Montessori Internationale (AMI), imprescindible per ensenyar en aules Montessori de 0-3 anys.
Utilitzaràs els laboratoris d'educació infantil de la UVic, l'Aula Teresa Buscart i les aules Montessori, aules de simulació preparades amb materials dissenyats per la mateixa Maria Montessori i certificats per l'Association Montessori Internationale.
En cas que vulguis iniciar els estudis universitaris, t'ajudarem a preparar la prova d'aptitud personal (PAP) dels graus en Mestre, una prova obligatòria per accedir a qualsevol grau universitari de Mestre.
Les competències transversals (soft skills) són les qualitats personals requerides per tenir èxit. Es relacionen directament amb la manera de ser i la mentalitat de les persones. Al Campus Professional des del primer curs faràs seminaris de soft skills dels àmbits de la comunicació oral, la resolució de problemes amb creativitat, el pensament positiu, l'educació postural, la cura de la veu... Et prepararàs per afrontar els reptes del futur en un món altament canviant!
Facebook, Twitter, Instagram i blog del Campus Professional de la UVic-UCC
Informació general
- Títol: Tècnic Superior en Educació Infantil
- Denominació: Educació Infantil
- Nivell: formació professional de grau superior (Educació Superior)
- Durada: 2.000 hores (2 cursos acadèmics)
- Família professional: Educació Infantil
- Modalitat de formació: formació basada en la pràctica i opció de cursar formació en alternança dual
- Calendari acadèmic: L’inici de les classes pel curs 2024-2025 està previst per al 12 de setembre de 2024
- Lloc d'impartició:
Campus Professional de la UVic-UCC
Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
Masia de la Torre dels Frares
Carrer d'en Perot Rocaguinarda, 17
08500 Vic
Tel. 938 815 531 / campusprofessional@uvic.cat
Referents legals
- Reial decret 1394/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Educació Infantil i es fixen els seus ensenyaments mínims.
- Decret 244/2013, de 5 de novembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d'educació infantil (DOGC núm. 6497, de 8.11.2013).
Vies d'accés
Tenen accés a un CFGS les persones que compleixin algun d'aquests requisits:
- Tenir el títol de batxillerat.
- Tenir el títol de tècnic (CFGM) de formació professional o d'arts plàstiques i disseny.
- Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es fa la prova.
- Tenir el títol de tècnic/a superior (CFGS), especialista o d'arts plàstiques i disseny.
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys.
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari.
- Tenir titulació universitària o una d'equivalent.
Consulta la informació específica per a l'accés i la inscripció en aquest enllaç.
Pla d'estudis
Avís: canvis en els cicles d'FP per al curs 2024-2025. S'introdueixen nous mòduls i hi haurà canvis en les estades en centres de treball. En breu actualitzarem aquesta informació per a cadascun dels cicles.
Primer curs |
Autonomia Personal i Salut Infantil El Joc Infantil i la seva Metodologia Expressió i Comunicació Desenvolupament Cognitiu i Motriu Desenvolupament Socioafectiu Intervenció amb Famílies i Atenció als Infants en Risc Social Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat I Anglès Professional |
Segon curs |
Didàctica de l’Educació Infantil Habilitats Socials Primers Auxilis Català Professional Digitalització Aplicada als Sectors Productius Sostenibilitat Aplicada al Sistema Productiu Itinerari Personal per a l'Ocupabilitat II Mòdul Professional Optatiu: Pedagogia Montessori Projecte Intermodular d'Atenció a la Infantesa |
Competències transversals
- Aptitud per conèixer, analitzar, valorar i utilitzar els nous recursos lligats als canvis tecnològics, mantenint l'esperit d'actualització i adaptació a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per respondre als reptes que es presentin, així com potenciar la cultura emprenedora i empresarial.
- Desenvolupar tècniques de treball, lideratge, motivació i comunicació en contextos de treball en grup.
- Habilitat per resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i autonomia, amb creativitat, innovació i esperit de millora.
- Competència comunicativa envers els iguals, superiors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
- Capacitat per complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional i capacitat d'exercir els seus drets.
- Competència lingüística per interpretar documents tècnics en llengua anglesa.
Formació en centres de treball i formació dual
La formació en un entorn de treball real és d'una importància cabdal en el marc de la formació professional. Per això tots els cicles formatius contemplen un temps de formació pràctica en el si d'empreses i institucions, corresponent al mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) o formació pràctica.
Paral·lelament a la realització d'aquestes FCT, des del Campus Professional de laUVic-UCC s'opta a la possibilitat d'incrementar la formació en el centre de treball fins a un any a través de l'estudi en alternança Dual.
Formació dual
El sistema d'estudi dual combina la formació en l'àmbit laboral en una empresa i la formació acadèmica a l'aula, amb l'objectiu d'aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l'activitat laboral en una empresa amb l'activitat formativa al centre.
L'activitat formativa de l'empresa té reconeixement acadèmic.
L'estudiant que realitza formació dual gaudeix d'una beca o contracte amb l'empresa que permetrà a l'estudiant gaudir d'un suport econòmic i cofinançar els estudis.
L'accés a la formació en alternança dual s'inicia a través d'un període en pràctiques en fase de prova en el qual l'empresa i l'alumne es coneixen, abans d'iniciar la beca o el contracte.
- Perquè incrementa la teva motivació, ja que apliques els teus coneixements en un entorn laboral.
- Perquè facilita la teva inserció laboral, ja que en acabar la formació acumules molta experiència pràctica.
- Perquè et permet disposar d'un suport econòmic mitjançant una beca o un contracte.
- Perquè incideix en la millora de la qualitat de la teva formació professional.
- Perquè incrementa la vinculació i la corresponsabilitat del teixit empresarial amb la formació professional.
- Perquè permet la millora de la competitivitat.
Consulta més informació sobre els avantatges de la formació dual.
- L'empresa millora la competitivitat ja que millora la gestió dels recursos humans i disposa de capital humà amb més competència i habilitats personals i professionals.
- L'empresa emfatitza la formació pràctica i en participa activament en el disseny dels continguts de la formació professional i, per tant, ofereix la possibilitat de formar futurs treballadors d'acord amb les seves necessitats específiques i els seus processos i cultura empresarial.
- L'empresa recupera el model d'aprenent, la qual cosa garanteix que la formació de l'estudiant millora i també millora el desenvolupament personal dels joves.
- L'empresa augmenta les competències i el rendiment laboral del treballador-estudiant contractat o amb beca.
- L'empresa exerceix una forma de responsabilitat social, ja que fomenta la formació i l'ocupabilitat de les persones.
- La formació d'avui és l'empresa de demà.
Hi ha dues modalitats d'estada de l'alumne a l'empresa: un contracte laboral o una beca.
L'alumnat es pot incorporar a la FP dual en format de beca. En aquest cas no s'estableix relació laboral entre l'empresa i l'estudiant i:
- No hi ha limitació d'edat de l'estudiant.
- La beca ha de tenir una durada mínima de 2 mesos i màxima de 12 mesos dins d'un curs amb possibilitat d'una pròrroga.
- Cal signar un acord entre l'empresa, el centre i l'estudiant amb el detall de les activitats formatives, la retribució i la resta de condicions de l'estada.
- L'empresa gestiona l'alta a la Seguretat Social com a becari.
- La compensació econòmica que percep l'estudiant té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
L'estudiant pot tenir qualsevol tipus de contracte, tot i que el més habitual en la formació dual és el contracte de formació i aprenentatge. En aquest cas cal complir els requisits següents:
- L'estudiant ha de tenir una edat màxima de 25 anys.
- El contracte ha de ser de mínim 1 any i màxim 3 anys.
- La jornada laboral màxima és de 40 hores/setmana (que inclou la formació duta a terme al centre educatiu amb un mínim del 25 % de la jornada el primer any).
- L'empresa pot bonificar el 100 % de les quotes a la Seguretat Social (empreses de menys de 250 treballadors) o el 75 % (empreses més grans).
- En cas de contractar la persona indefinidament a posteriori, l'empresa obté reduccions de fins a 1800 €/any durant 3 anys.
- La retribució de l'alumne té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
Sortides professionals
Els titulats i titulades en Educació Infantil entren al món laboral com a:
- Educador o educadora infantil en el primer cicle d'educació infantil, sota la supervisió d'un mestre o una mestra
- Educador o educadora en institucions i/o en programes específics de treball amb infants de 0 a 6 anys en situació de risc social
- Educador o educadora en programes o activitats d'oci i temps lliure infantil: ludoteques, cases de cultura, biblioteques, centres educatius, etc.
Claustre docent
L'equip docent està format per personal docent amb una llarga trajectòria tant en el món de la formació com en el sector de l'educació. A més, el professorat té el suport i l'experiència de les metodologies docents aportades per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, i el contacte directe amb el sector.
Passarel·la universitària
La realització d'aquest cicle dona accés directe i amb un ampli reconeixement de crèdits a graus universitaris de la UVic-UCC com:
- Grau en Educació Infantil: del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 56 crèdits ECTS (un curs acadèmic).
- Grau en Educació Primària: del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 26 crèdits ECTS (mig curs acadèmic).
- Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa: del total de 300 crèdits ECTS (5 anys) del grau, la UVic-UCC reconeix 32 crèdits ECTS (mig curs acadèmic).
Consulta les taules de convalidacions que s'apliquen als estudiants de la UVic-UCC.