- Necessites orientació?
- Parlem
- Descarrega el catàleg
- Visita'ns
Matrícula oberta
Sol·licita informació
Tens dubtes? Descarrega't la guia per entendre els cicles i saber quin fa més per tu!
Quan el teu somni és unir programació, disseny i creativitat, sabem que ets l’estudiant ideal per fer el CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius!
Amb aquest cicle, aprendràs fonaments d'animació, color i il·luminació i entorns d’imatge 2D i 3D. I podràs treballar en diferents sectors que et motivin: audiovisual, animació, multimèdia, publicitari, videojocs...
Com és el cicle en Animacions 3d, Jocs i Entorns Interactius?
- Aprendràs a unir la programació, el disseny i la creativitat per crear projectes animats, així com animacions 2D i 3D.
- Si t’agraden els videojocs, encara en sabràs més perquè et formaràs per poder fer-ne el disseny, preparació i llançament
- Els professors i professores que tindràs treballen del que tu vols fer, així que estan al dia del què et trobaràs en l’àmbit laboral.
Facebook, Twitter, Instagram i Blog del Campus Professional UVic-UCC
Què sabràs fer quan acabis el cicle?
- Valorar, avaluar i aplicar els codis formals, expressius i comunicatius en la realització de productes animats i productes multimèdia interactius, considerant estratègies i tècniques de comunicació, adaptant el contingut a la finalitat i característiques del projecte, i avaluant-ne l’arquitectura i característiques tecnològiques.
- En un projecte d’animació fer èmfasi en el disseny, la construcció del storyboard, l'enregistrament d’àudio, el desglossament de guions, i justificar les decisions adoptades en la conceptualització de projectes 2D i 3D.
- En la producció d'animacions ser capaç de caracteritzar i optimitzar les operacions d'animàtica, layout, animació, intercalació, pintura i composició en projectes 2D. I també el disseny i modelatge, setup, texturització, il·luminació, animació i renderitzat en els productes 3D.
- Distingir les característiques funcionals dels elements i les fonts que intervenen en un projecte analitzant la composició, generació i sincronització de moviments, la creació dels elements interactius i la dotació d'interactivitat, des de la idea al projecte.¡
- Mantenir l'esperit d'actualització i adaptació als canvis tecnològics.
Informació general
- Títol: Tècnic Superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius
- Denominació: Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius
- Nivell: Formació Professional de Grau Superior (Educació Superior)
- Durada: 2000 hores (2 cursos acadèmics)
- Família professional: Imatge i So
- Modalitat de formació: Formació basada en la pràctica i opció de cursar formació en alternança dual
- Calendari acadèmic: L’inici de les classes pel curs 2024-2025 està previst per al 12 de setembre de 2024
Lloc d'impartició: Campus Professional de la UVic-UCC
Centre Teknós
Edifici "La Farinera"
c./ Bisbe Morgades 15
08500 Vic
Tel. 93 881 55 31 / campusprofessional@uvic.catReferents legals
- Real Decreto 1583/2011, de 4 de novembre pel qual s'estableix el Títol de Tècnic Superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i es fixen els seus ensenyaments mínims (BOE Núm. 301, del dijous 15 de desembre de 2011, Sec. I. Pàg. 136.587-136.656).
- CINE-5b (Classificació Internacional Normalitzada de l'Educació).
Vies d'accés
Tenen accés a un CFGS les persones que compleixin algun d'aquests requisits:
- Tenir el títol de batxillerat,
- Tenir el títol de tècnic (CFGM) de formació professional o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d’accés a cicles formatius de grau superior. Per presentar-s'hi cal tenir complerts 19 anys o bé complir-los durant l'any natural en què es realitza la prova,
- Tenir el títol de tècnic/a superior (CFGS), especialista o d'arts plàstiques i disseny,
- Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys,
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental,
- Haver superat el curs d'orientació universitària (COU) o el preuniversitari,
- Tenir titulació universitària o una d'equivalent.
Consulta la informació específica per a l'accés i la inscripció en aquest enllaç.
Pla d'estudis
Avís: canvis en els cicles d'FP per al curs 2024-2025. S'introdueixen nous mòduls i hi haurà canvis en les estades en centres de treball. En breu actualitzarem aquesta informació per a cadascun dels cicles.
Moduls formatius | Unitats formatives |
---|---|
MP 1: Projectes d'Animació Audiovisual 2D i 3D (66 h) | UF 1: Recursos tècnics i humans |
UF 2: Acabament del projecte, capes i renders | |
MP 2: Disseny, Dibuix i Modelatge per a Animació (165 h) | UF 1: Principis de disseny i dibuix |
UF 2: Preproducció de l'animació | |
UF 3: Modelatge | |
MP 3: Animació d'Elements 2D i 3D (231 h) | UF 1: Tècniques d’animació amb captura d’imatge fixa i de moviment |
UF 2: Animació 2D | |
UF 3: Animació 3D | |
UF 4: Rigging i animació de personatges | |
UF 5: Partícules, simulacions i efectes | |
MP 4: Color, Il·luminació i Acabats 2D i 3D (165 h) | UF 1: Color i texturització 2D i 3D |
UF 2: Il·luminació i acabats 3D | |
MP 5: Projectes de Jocs i Entorns Interactius (66 h) | UF 1: Disseny i planificació del projecte |
UF 2: Producció i avaluació del projecte | |
MP 6: Realització de Projectes Nultimèdia Interactius (132 h) | UF 1: Disseny d’interfície i experiència d’usuari |
UF 2: Programació d’elements interactius | |
UF 3: Elements interactius animats | |
MP 7: Desenvolupament d'Entorns Interactius Multidispositiu i Videojocs (231 h) | UF 1: Desenvolupament d’aplicacions multidispositiu |
UF 2: Programació d’aplicacions multidispositiu | |
UF 3: Disseny de videojocs | |
UF 4: Desenvolupament de videojocs i simulació d’entorns multidispositiu | |
UF 5: Desenvolupament d’aplicacions multimèdia | |
MP 8: Realització del Muntatge i Postproducció d'Audiovisuals (132 h) | UF 1: Configuració i manteniment dels equips |
UF 2: Realització de la postproducció | |
UF 3: Generació i introducció d’efectes | |
UF 4: Processos per a l’acabat i generació del màster | |
MP 9: Formació i Orientació Laboral (66 h) | UF 1: Incorporació al treball |
UF 2: Prevenció de riscos laborals | |
MP 10: Empresa i Iniciativa Emprenedora (66 h) | UF 1: Empresa i iniciativa emprenedora |
MP 11: Projecte d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius (264 h) | UF 1: Projecte d’animacions 3D, jocs i entorns interactius |
MP 12: Formació en Centres de Treball (416 h) |
Competències transversals
- Aptitud per conèixer, analitzar, valorar i utilitzar nous recursos lligats als canvis tecnològics, mantenint l'esperit d'actualització i adaptació a noves situacions laborals i personals.
- Desenvolupar la creativitat i l'esperit d'innovació per respondre als reptes que es presentin, així com potenciar la cultura emprenedora i empresarial.
- Desenvolupar tècniques de treball, lideratge, motivació i comunicació en contextos de treball en grup.
- Habilitat per a resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i autonomia, amb creativitat, innovació i esperit de millora.
- Competència comunicativa envers els seus iguals, superiors, clients i persones sota la seva responsabilitat.
- Capacitat per complir amb les obligacions derivades de la seva activitat professional i capacitat d’exercir els seus drets.
- Competència lingüística per interpretar en llengua anglesa documents tècnics.
Competències específiques
- Capacitat per concebre i dissenyar projectes d'animació o projectes multimèdia interactius i videojocs.
- Habilitat per conceptualitzar i produir un projecte d'animació 2D o 3D des del guió, al disseny de models, storyboard, disposició d'elements, enregistrament d'àudio i postproducció.
- Conceptualitzar, generar i adaptar qualsevol proposta de projecte multimèdia interactiu.
- Aplicar les TIC pròpies del sector.
- Aplicar criteris d'accessibilitat universal i de "disseny per a tots" en tot tipus de projecte.
Formació en centres de treball i formació dual
La formació en un entorn de treball real és de cabdal importància en el marc de la formació professional. Així tots els cicles formatius contemplen un temps de formació pràctica en el sí d’empreses i institucions, corresponent al mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) o formació pràctica.
Paral·lelament a la realització d’aquestes FCT, des del Campus Professional UVic-UCC s’opta a la possibilitat d’incrementar la formació en el centre de treball fins a un any a través de l’estudi en alternança Dual.
La formació pràctica (FCT)
La formació en centres de treball són pràctiques i estades formatives no laborals, a les empreses, que realitza l’alumnat d’ensenyaments de formació professional en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent, l’empresa i l'alumnat.
L’objectiu d’aquesta estada s’orienta a completar el coneixement i les competències de l’alumnat adquirides en l’àmbit acadèmic, i a fer-li conèixer la realitat del món productiu per tal d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral.
Formació dual
El sistema d’estudi dual combina la formació en l'àmbit laboral en una empresa i la formació acadèmica a l'aula, amb l’objectiu d’aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l’activitat laboral en una empresa amb l’activitat formativa al centre.
L’activitat formativa de l’empresa té reconeixement acadèmic.
L’estudiant que realitza formació dual gaudeix d’una beca o contracte amb l’empresa que permetrà a l’estudiant gaudir d’un suport econòmic i cofinançar els estudis.
L’accés a la formació en alternança dual s’inicia a través d’un període en pràctiques en fase de prova en el qual l’empresa i l’alumne es coneixen, abans d'iniciar la beca o el contracte.
- Perquè incrementa la teva motivació, ja que apliques els teus coneixements en un entorn laboral.
- Perquè facilita la teva inserció laboral perquè en acabar la formació acumules molta experiència pràctica.
- Perquè et permet disposar d’un suport econòmic mitjançant una beca o un contracte.
- Perquè incideix en la millora de la qualitat de la teva formació professional.
- Perquè incrementa la vinculació i la corresponsabilitat del teixit empresarial en la formació professional.
- Perquè permet la millora de la competitivitat.
Consulta més informació sobre els avantatges de la formació dual aquí.
- Contribueix a la millora de la competitivitat de l’empresa al millorar la gestió dels recursos humans, disposant de capital humà amb major competència i habilitats personals i professionals.
- L’empresa emfatitza la formació pràctica i en participa activament en el disseny dels continguts de la formació professional i, per tant, ofereix la possibilitat de formar a futurs treballadors d’acord a les seves necessitats específiques, als seus processos i cultura empresarial.
- L’empresa recupera el model d’aprenent garantint que la formació de l’estudiant millora i també en millora el desenvolupament personal dels joves.
- L’empresa augmenta les competències i el rendiment laboral del treballador-estudiant contractat o en beca.
- L’empresa participa de la responsabilitat social fomentant la formació i la ocupabilitat de les persones.
- La formació d’avui és l’empresa de demà.
Existeixen dues modalitats d’estada de l’alumne a l’empresa un contracte laboral o una beca.
L’alumnat es pot incorporar en format de beca per a la FP Dual. En aquest cas no s’estableix relació laboral entre l’empresa i l’estudiant i:
- No existeix limitació d’edat de l’estudiant,
- La beca ha de tenir una durada mínima de 2 mesos i màxima de 12 mesos dins d’un curs amb possibilitat d’una pròrroga,
- Cal signar un acord entre l’empresa, el centre i l’estudiant amb el detall de les activitats formatives, la retribució i la resta de condicions de l’estada.
- L’empresa gestiona l’alta a la Seguretat Social com a becari.
- La compensació econòmica que percep l’estudiant té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
L’estudiant pot tenir qualsevol tipus de contracte, tot i que el més habitual per a la formació dual és el contracte per a la formació i l’aprenentatge. En aquest cas cal complir els següents requisits:
- L’estudiant ha de tenir una edat màxima de 25 anys,
- El contracte haurà de ser de mínim 1 any màxim 3 anys,
- La jornada laboral màxima serà de 40 hores setmana (que inclou la formació realitzada al centre educatiu amb un mínim del 25% de la jornada el primer any).
- L’empresa podrà bonificar-se el 100% de les quotes a la Seguretat social (empreses de menys de 250 treballadors) o el 75% (empreses més grans)
- En cas de posterior contractació indefinida, l’empresa obtindrà reduccions de fins a 1800 €/any durant 3 anys.
- La retribució de l’alumne té com a referència mínima el salari mínim interprofessional.
Sortides professionals
El/la tècnic/a superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, desenvolupa la seva activitat en el sector de la producció audiovisual, d’animacions 2D i 3D, multimèdia interactiva i no interactiva, publicitat i empreses de l’àmbit d’internet i newmedia, ocupant llocs de treball com:
- Desenvolupar productes audiovisuals i aplicacions.
- Animar en 2D i 3D.
- Modelar en 3D.
- Editar productes multimèdia interactius i no interactius .
- Generar efectes especials en espais virtuals.
- Grafisme digital.
- Elaborar suports digitals interactius per a màrqueting i comunicació.
Claustre docent
El claustre de professorat està format per personal docent amb una llarga trajectòria tant en el món de la formació com en el sector empresarial multimèdia. A més, el professorat compta amb el suport i l’experiència de les metodologies docents aportades per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, i el contacte directe amb el sector.
Consulta'n els seus perfils aquí.
Passarel·la universitària
La realització d’aquest cicle dóna accés directe i amb un ampli reconeixement de crèdits a graus universitaris de la pròpia UVic com:
- Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la Uvic-UCC reconeix 60 crèdits ECTS (un curs acadèmic)
- Grau en Comunicació Audiovisual Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la Uvic-UCC reconeix 33 crèdits ECTS (mig curs acadèmic)
- Grau en Periodisme Del total de 240 crèdits ECTS (4 anys) del Grau, la Uvic-UCC reconeix 24 crèdits ECTS
Consulta les taules de reconeixements a graus universitaris que s’aplicaran als estudiants de la UVic-UCC.