Vés al contingut

Preguntes freqüents

Amb caràcter general, pots sol·licitar les beques o ajuts següents:

1. Beca de Caràcter General del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, gestionada per l’AGAUR (Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca).
  2. Ajut de Fons Social, és una beca pròpia de la universitat i compatible amb la Beca de Caràcter General del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports.

El grau en Medicina de la UVic-UCC té un sistema de beques propi. Consulta les beques disponibles a: https://www.uvic.cat/medicina/beques-ajuts.

Per poder obtenir un beca o ajut és necessari que compleixis els requisits econòmics i acadèmics que estableixen les diferents convocatòries.

Cada vegada que s'obre una nova convocatòria, la Unitat de Gestió Econòmica i Beques de l'Àrea de Gestió Acadèmica envia un correu electrònic a tots els estudiants de la UVic-UCC en el que informa del període de sol·licitud de cadascuna de les beques o ajuts. Malgrat tot, et recomanem que al llarg del curs acadèmic consultis els terminis de cada convocatòria.

Si vols sol·licitar una beca pròpia de la UVic-UCC, hauràs de fer la sol·licitud telemàticament a través de l’eina d’autoservei de beques del Campus Virtual, a l’apartat de tràmits, i adjuntar a la sol·licitud la documentació requerida perquè puguem comprovar si compleixes els requisits.

Si vols sol·licitar la Beca de Caràcter General del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, caldrà que presentis la sol·licitud mitjançant un formulari en línia a través de la pàgina web del Ministeri. En principi, no hauràs d’aportar cap document, excepte en casos molts específics. En aquest últim cas, se t’indicarà la documentació que cal aportar quan emplenis el formulari.

La matrícula i el pagament de l’import de matrícula, són processos independents de la sol·licitud i concessió d’una beca o ajut. Per tant, quan et matriculis, hauràs d’efectuar el pagament (mitjançant l’opció de pagament que hagis escollit en el moment de l’automatrícula) i, en el cas de ser beneficiari d’una beca o ajut, se t’abonarà l’import de l’ajut al compte bancari en els terminis establerts.

Depèn de la beca o ajut que hagis sol·licitat. Però, amb caràcter general, els imports de les beques o ajuts concedits s’abonen entre els mesos d’abril i juny del mateix curs acadèmic en que s’ha sol·licitat la beca o ajut.

Sí. La UVic-UCC posa a la teva disposició un ampli ventall de beques i ajuts.

Si ets estudiant del grau en Medicina, cal que consultis les beques i ajuts específics per aquest estudi.

Sí, sempre que tinguis nacionalitat d’un Estat membre de la Unió Europea. En aquest cas, és indispensable que tu o els teus sustentadors tingueu la condició de residents permanents o que acrediteu haver treballat i cotitzat a Espanya, per compte propi o aliè, l’any natural anterior a la sol·licitud de la beca o ajut.

Si ets un estudiant no comunitari, s'aplica el que disposa la Llei orgànica sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

Són dades del tot confidencials, que la Unitat de Gestió Econòmica i Beques de la UVic-UCC només utilitza per estudiar el teu cas. Posteriorment, tota la informació i dades sol·licitades passen a ser arxivades de forma totalment segura a l'arxiu general de la Universitat.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta