Vés al contingut

Queixes al Síndic de la UVic-UCC

Descripció del tràmit

Aquest tràmit us permet formular una queixa al Síndic de Greuges sobre el funcionament de la Universitat. El síndic o síndica de greuges és la figura del defensor universitari que vetlla pel respecte als drets i llibertats del professorat, estudiantat i personal d’administració i serveis.

Qui el pot demanar? Qualsevol membre de la comunitat universitària, a títol individual o col·lectiu, sense cap restricció, sempre que acrediti un interès legítim.
Canals de tramitació
Període de l'any en què es pot demanar Entre la data de producció dels fets objecte de la queixa i la seva formulació escrita al síndic de greuges no poden haver transcorregut més de 6 mesos.
Preu Gratuït.
Documentació a aportar Instància genèrica adreçada directament al Síndic de Greuges on s'especifiqui l'objecte, les causes i proves que avalin els greuges.
Termini de resolució

El termini general màxim que el Síndic de Greuges té per decidir acceptar o rebutjar les queixes és d'un mes. En cas de rebuig cal que ho notifiqui a la persona interessada mitjançant un escrit motivat en un termini màxim d'un mes. Causes de denegació de sol·licituds:

• les de caràcter anònim
  • les formulades amb mala fe o amb perjudici dels drets o interessos legítims de terceres persones
  • les que no hagin exhaurit totes les instàncies de resolució previstes per la normativa administrativa aplicable
  • les que no tinguin prou fonamentació; les que tinguin com a objecte principal fets o situacions que s'hagin produït amb més de sis mesos d'antel·lació
  • les pendents de resolució judicial.

Un cop admès l'escrit, la Sindicatura pot convocar el signant o signants i/o demanar informació complementària.
Les queixes seran tramitades i resoltes en un termini màxim de tres mesos, excepte si per la naturalesa de la petició, el síndic o síndica decideix raonadament un termini superior que en cap cas podrà superar els sis mesos.

Les decisions i resolucions del síndic o síndica de greuges no tenen la consideració d'actes administratius i no poden ser objecte de recurs. No són jurídicament vinculants i no modifiquen per si mateixos els acords o les resolucions dels òrgans de govern de la UVic-UCC.

La Sindicatura haurà de conèixer en el termini d'un mes, prorrogable raonadament a tres, la decisió que els òrgans competents hagin pres sobre la queixa en qüestió, i informarà del contingut de la decisió la persona o persones interessades.

Quina és la unitat tramitadora?

El Síndic de Greuges de la UVic-UCC. Més informació sobre les funcions del Síndic de la UVic-UCC.

Normativa
  • Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril,. Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (art. 31).
  • Reglament de la Sindicatura de Greuges de la UVic-UCC (aprovada pel Consell de Direcció de la Universitat de Vic, 17 de juliol de 2012).

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta